Labels

Wednesday, February 27, 2013

Syarah 2 Kitab: Apa Erti Saya Menganut Islam & Bahtera Penyelamat Dalam Kehidupan Pendakwah.

Dua buah kitab yang ditulis oleh Dr Fathi Yakan. Abu Anas memilih buku ini kerana ia menjadi bacaan para pendakwah dalam usrah mereka. Pendekatan yang ana bawa ialah dengan meneliti hadis-hadis yang dibawa, dengan menyatakan sanad dan komentar para ulama’ hadis terhadapnya, sekiranya ada hadis lain yang lebih sahih maka ana akan baca yang sahih, ana juga menghuraikan secara ringkas isi kandungannya, semoga usaha yang mutawadhi’ ini mendapat pertolongan Allah dan diberkatinya, Aamin. 1- Wacana Buku: Apa Ertinya Saya menganut Islam. Kuliah Maghrib. Surau Al-Islah, Kota Seriemas, Nilai. 2- Kitab Bahtera Penyelamat. Bertempat: Masjid Al-Azhari, Pkl Chuit, Machang.

 Siri (1) Apa Ertinya Saya Menganut Islam (Di Sudut Akidah)


Siri (2) Apa Erti Saya Menganut Islam  ( Di Sudut Ibadat )


Siri (3) Apa Erti Saya Menganut Islam ( Dari Sudut Akhlaq )


 Siri (4) Apa Ertinya Saya menganut Islam (Dalam Mengurus Keluarga).

Siri (5)

Kitab ini Juga telah disyarahkan secara ringkas semasa:

Rehlah JB 2-3 Mac 2013- 

Apa Ertinya Saya Menganut Islam.



Kitab Ke 2: